Burgery z batata na Thermomix

Burgery z batata na Thermomix

Buregry wegetariańskie na Thermomix

Uwielbiam wege burgery i już dawno zastąpiłam je z tymi z mięsem. Przekonałam nawet do nich męża i dzieci :) Mam nadzieję, że ten przepis przypadnie Wam do gustu tak jak i nam. Wykonane sa w całości z batatów, które również uwielbiam. Poniżej znajdziecie moje 3 ulubione przepisy na Thermomix z batatami:

 

Dlaczego warto jeść bataty? 

  • To bardzo dobre źródło węglowodanów, również w okresie treningowym.
  • Mają niższy indeks glikemiczny niż ziemniaki, dlatego mogą być alternatywą dla diabetyków.
  • Są skarbnicą beta-karotenu - silnego przeciwutleniacza.
  • Zawierają witaminy: C, E, żelazo i fosfor.
  • Podnoszą odporność.
  • Mają właściwości przeciwzapalne.
  • Są lekkostrawne, korzystnie wpływają na jelita i żołądek.

 

Wskazówki:

Babka jajowata - to wspaniały produkt, który koniecznie musicie mieć w swojej kuchni. W przepisach bez glutenu i nabiału oraz wegańskich świetnie poprawia konsystencję potrawy. Zagęszcza, ale nie powoduje że burger zrobi się twardy. Ma tez wiele zalet - zmniejsza apetyt, wspomaga odchudzanie, pomaga przy problemach trawiennych i zaparciach.

 

porcja15 min
porcja12

Składniki:

Bataty (obrane) - 320 g
Cebula - 70 g
Jaja kurze - 2 szt
Mąka ryżowa/ kukurydziana - 30 g
Sól himalajska - 1 łyżeczka
Przyprawa curry w proszku - 1 łyżeczka (5 g)
Papryka słodka w proszku - 1 łyżeczka (5 g)

Przygotowanie

  1. Do naczynia miksującego przekładamy obrane i pokrojone w kostkę bataty i obraną, pokrojona na ćwiartki cebulę. Rozdrabniamy 15 s/ obr.5.
  2. Dodajemy jajka, płatki owsiane, mąke ryżową, babke jajowatą, proszek do pieczenia. Mieszamy 15 s/ obr. 3. Zgarniamy kopystką na dni naczybia. 
  3. Dodajemy sól, przyprawę curry i słodką paprykę w proszku. Mieszamy 20 s/ obr. 4. 
  4. Na rozgrzanej patelni na oleju smażymy burgery/ placuszki o średnicy około 6 cm z obu stron, aż się zarumienią i beda lekko chrupiące na zewnątrz. 
  5. Z podanej masy wyjdzie 12 burgerów. Możemy robić je tez mniejsze i bardziej płaskie w formie placuszków, wyjdzie ich wtedy wiecej. 
  6. Burgery podajemy solo, do obiadu, z sałatkami lub w bułce z dodatkami jak klasyczny burger. Jeżeli nie spożywasz glutenu, pomiędzy dwa burgery włóź sałatę, awokado, pomidora, cebulkę czerwoną, majonez - i bezglutenowy burger gotowy - PYCHOTA :)
Udostępnij: facebook tweeter envelope
Drukujdrukuj
komentarz
Koszyk został zaktualizowany
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Cookies. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
arrow