Bezglutenowe gofry z batatów z awokado o jajem sadzonym na Varomie

Bezglutenowe gofry z batatów z awokado o jajem sadzonym na Varomie

Gofry, goferki jak ja je kocham :) ten przepis to naprawdę cudo. Miękkie, chrupiące, puszyste gofry na Thermomix w całości wykonane z batatów, jajek i mąki bezglutenowej. W towarzystwie awokado, pomidorów i jajka to zdecydowanie moje ulubione połączenie. I odkąd mam parę pomysłów jak zrobić pyszne gofry na Thermomix, są one stałym śniadaniem w moim domu. Jest to świetna alternatywa dla pieczywa, zwłaszcza bezglutenowego. Możemy szybko przygotować taką fit kanapkę, nie czekając, aż chleb wyrośnie i upiecze się. Śniadanie w 15 minut gotowe.

Taki gofr pysznie smakuje również z guacamole. Przepis znajdziesz TUTAJ.

A przy okazji bezglutenowych wypieków na śniadanie mam jeszcze takie dwie propozycje :) Chlebek czosnkowo-rozmarynowy Paleo bez glutenu, bez nabiału i Owsiane muffinki z borówkami na Thermomix

A więcej przepisów bez glutenu i nabiału znajdziecie w DIECIE HASHIMOTO NA THERMOMIX. Ten 7 dniowy jadłospis nauczy cię przygotowywać pełnowartościowe, zdrowe i naturalne posiłki eliminując przy tym produkty zapalne zawierające gluten i nabiał. Polecam każdemu, niezależnie czy zmaga się z chorobą, znajdziecie tu super bazę zdrowych przepisów, które śmiało można wprowadzić do codziennego menu.

Dlaczego warto jeść bataty? 

  • To bardzo dobre źródło węglowodanów, również w okresie treningowym.
  • Mają niższy indeks glikemiczny niż ziemniaki, dlatego mogą być alternatywą dla diabetyków.
  • Są skarbnicą beta-karotenu - silnego przeciwutleniacza.
  • Zawierają witaminy: C, E, żelazo i fosfor.
  • Podnoszą odporność.
  • Mają właściwości przeciwzapalne.
  • Są lekkostrawne, korzystnie wpływają na jelita i żołądek.

No to zabieramy się do robienia gofrów:)

porcja15 min
porcja2 gofry

Składniki:

Składniki na gofry
Bataty - 200 g
Jaja kurze - 2 sztuki
Mąka ryżowa - 40 g
Sól morska - 1/2 łyżeczki (3 g)
Dodatki
Jaja kurze - 2 sztuki
Awokado - 1 sztuka
Pomidor - 1/2 sztuki
Sól, pieprz

Przygotowanie

  1. Do naczynia miksującego przekładamy obrane i pokrojone w kostkę bataty. Rozdrabniamy 6 s/ obr. 5. Zgarniamy kopystką na dno naczynia miksującego. Rozdrabniamy ponownie 5 s/ obr. 5.
  2. Dodajemy jajka, mleko roślinne, olej kokosowy. Mieszamy 20 s/ obr. 2,5.
  3. Dodajemy mąkę ryżową i gryczaną, proszek do pieczenia, sól. Mieszamy 1 min/ obr. 3.
  4. Rozgrzaną gofrownicę możemy delikatnie natłuścić pędzelkiem. Wylewamy ciasto na gofry. Pieczemy ok. 11-12 min w zależności od gofrownicy i jej mocy. Gofry mają być rumiane i lekko chrupiące na zewnątrz.
  5. W międzyczasie naczynie miksujące myjemy, wlewamy 500 ml wody, zamykamy, gotujemy wodę 4 min/ 100°C/ obr. 1.
  6. Na górnej przystawce Varoma wykładamy papier do pieczenia, tak aby boki wystawały poza Varomę. Wbijamy jaja. Zakładamy Varomę na naczynie miksujące, gotujemy na parze 5 min/ Varoma/ obr. 1. W zależności od wielkości jajek mogą być bardziej lu mniej ścięte. Jeżeli są zbyt płynne według Ciebie, gotuje dodatkową minutę lub zostaw pod przykrywką chwilę, aż zetną się bardziej.
  7. W międzyczasie kroimy awokado i pomidora w plasterki.
  8. Na gofra układamy awokado, pomidory, jajo sadzone. Doprawiamy solą pieprzem i chili. Można dodać domowy majonez lub polać wegańskim sosem serowym. Ja lubię jeszcze dodać ogórka kiszonego :) 

SMACZNEGO. Zobacz również przeis na gofry okiszowe na słodko :)

Udostępnij: facebook tweeter envelope
Drukujdrukuj
komentarz
Koszyk został zaktualizowany
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Cookies. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij