WSZYSTKIE DIETY 40% TANIEJ Z KODEM "LATO"

Dieta SIRTFOOD w praktyce

data26 maj 2022
Dieta SIRTFOOD w praktyce

SIRTFOOD w praktyce jest łatwym sposobem żywienia, w wersji na Thermomix to już maksimum mojego zadowolenia. W całości przez program przechodziłam już wiele razy, efekty zawsze były i pozostają ze mną do dziś. Poznaj bliżej dietę SIRT oraz jakie dała u mnie efekty. Artykuł napisała dla Was Ania - nasz dietetyk, która dietę sirtfood robiła już kilka razy i poniżej znajdziecie wszystkie niezbędne informacje, efekty i wskazówki :) Ania jest wegetarianką i nasza dietę dostosowała do Swoich potrzeb. Pakiet diet i dokładny opis, menu i przykładowy jadłospis znajdziesz TUTAJ.

Dieta SIRTFOOD stała się w 2016 roku bestsellerem światowym, kiedy to została opracowana przez dwóch Brytyjczyków, a zyskała swoją popularność dzięki piosenkarce Adele, stąd często nazywana jest właśnie „dietą Adele”. Dieta w głównej mierze polega na spożywaniu posiłków zawierających aktywatory sirtuin, czyli białek enzymatycznych występujących we wszystkich organizmach żywych. Ich rolą jest przede wszystkim, spowalnianie procesów starzenia, przeciwdziałanie powstawania stanów zapalnych czy regulacja procesów metabolicznych. Wraz z ograniczeniem kaloryczności w diecie w pierwszych trzech dniach oraz wyeliminowaniu produktów przetworzonych, pro zapalnych oraz węglowodanów prostych, stawiamy na spożywanie tych zawierających białka sirtuinowe. Ten sposób żywienia, stał się hitem w sposobie odchudzania na całym świecie. U nas również stał się bestsellerem, który uczy zdrowych nawyków na codzień, dodaje energi, przynosi efekty i dzięki temu rośnie motywacja do dbania o Siebie is Swoją dietę. PAKIET DIET SIRT - TUTAJ.

pakiet diet sirtDlaczego uwielbiam dietę SIRTFOOD?

Osobiście uwielbiam tę dietę. SIRTFOOD w praktyce jest łatwym sposobem żywienia, w wersji na Thermomix to już maksimum mojego zadowolenia. Moja pierwsza przygoda z nią zaczęła się kilka lat temu, po drugiej ciąży, kiedy to jak wiele kobiet zmagałam się z nadmiarem kilogramów. W całości przez program przechodziłam już wiele razy, efekty zawsze były i pozostają ze mną do dziś. Nawyki żywieniowe których się nauczyłam, wprowadzam każdego dnia do swoich jadłospisów, jak i menu mojej rodziny. Dzięki czemu, moje dzieci uwielbiają smoothie! Zielony koktajl jest dla nich czymś naturalnym, nie „odstrasza” kolorem ani konsystencją.

Od około 5 lat jestem wegetarianką, stąd kontekst żywienia w diecie SIRT jest dla mnie bardzo odpowiedni, jestem w stanie bez żadnego problemu wymienić produkty odzwierzęce, których w diecie jest znikoma ilość, na zamienniki roślinne. Biorąc pod uwagę, że jakiś czas temu zaobserwowałam u siebie lekką nietolerancje pokarmową, na gluten i nabiał, właśnie w tej diecie znalazłam ukojenie dla moich zmęczonych jelit.

Produkty sirtuinowe są ogólnodostępne, w sieciówkach typu Lidl czy Biedronka, ich lista nie jest długa, zatem sporządzenie posiłków według planu, jest banalnie proste. Całkowita eliminacja cukru to także rodzaj detoksu od tego uzależniającego i bardzo niezdrowego produktu. Wspomnę od razu, że właśnie to czyni ten rodzaj żywienia doskonałym, choćby dla osób z zaburzeniami gospodarki cukrowej.

dieta sirtfood thermomixI-II ETAP

Z mojego oraz naszych Klientów doświadczenia wiem, że początek diety nie zawsze jest prosty, przestawienie się na niższą kaloryczność oraz produkty dozwolone w diecie jest lekkim szokiem dla organizmu, tym dobrym rodzajem szoku! Są to jednak tylko 3 dni i wiemy, że dajcie sobie z nimi świetnie radę :) W naszym autorskim planie Thermodiety każdy dzień zaczynamy od imbirówki, która wypita rano lekko rozgrzewa, wzmacnia organizm i poprawia trawienie. Działa także przeciwzapalnie. Kolejno w I etapie, czyli trzech dni, spożywamy trzy koktajle dziennie oraz jeden posiłek stały, natomiast od dnia czwartego dwa koktajle i dwa posiłki stałe. Tak wygląda pierwsze siedem dni i to jest ten bardziej restrykcyjny czas. Wszystko jest doskonale zbilansowane, składniki dobrane tak, aby spełniać warunki protokołu sirtfood oraz dawać maksymalną sytość po posiłkach. Według mnie każdy dzień jest maksimum dopracowany ilościowo. Smoothies są wręcz zapychające! Posiłki stałe za to, mają dużą objętość przy zachowaniu odpowiedniej kaloryczności. Zawsze robię podwójne porcje koktajli w początkowym etapie, ponieważ ilość tutaj nie ma większego znaczenia, tak jak konkretne produkty, poza tym, zawsze w domu mam pomocników :) część smoothie naprawdę sprawdza się u dzieciaków :)

III ETAP

dieta sirt posiłki

Trzeci etap to już nie dieta, a doskonały i pyszny sposób odżywiania! Jak dalej wygląda dieta sirtuinowa w praktyce? Nadal w jadłospisie dziennym znajdują się cztery posiłki, w tym trzy stałe i jeden koktajl. Tutaj pojawia się pierwszy i ostatni raz mięso, dwa dania, które ja jako wegetarianka bez problemu zamieniam na pieczone tofu lub ciecierzycę. Pozostałe posiłki są genialne, proste, szybkie w przygotowaniu i bez problemu robię je z podwójnych porcji, tak, aby nakarmić nimi także rodzinę. Uwielbiam zaczynać dzień na słodko, a w diecie mamy cztery dni takich właśnie śniadań. Oczywiście jeśli ktoś preferuje wytrawne, posiłki można ze sobą śmiało zamieniać. Zauważyłam, że mocno przyzwyczajam się w pierwszych etapach do śniadań w formie koktajlu, dlatego też często zmieniam kolejność posiłków, jak i pory jedzenia. Dostosuweje je do Swojego trybu życia, nie stresuje się niepotrzebnie, że nie zjadłam codziennie o tej samej porze. Jedząc tak zdrowo, czuję się naprawdę świetnie. Wiele z Was pyta mnie często o rozplanowanie posiłków w ciągu dnia. Nie ma to żadnego znaczenia! Aktualnie masa osób praktykuje okna żywieniowe, swoje określone zasady spożywania posiłków, czy posty typu IF (Intermittent Fasting). Ja staram się nie jeść minimum 12-14 godzin między ostatnim posiłkiem a pierwszym kolejnego dnia i to sprawdza się u mnie świetnie. Więcej na ten temat przeczytasz tu: Na czym polega dieta IF?

IV ETAP

Czwarty etap w naszym autorskim programie SIRT, to już dieta stricte wegetariańska. I teraz do osób jedzących mięso, gdyż tych pytań dostaję najwięcej…wszystkie produkty białkowe w diecie możecie śmiało zamienić na chudy drób, rybę lub owoce morza! To nie jest tak, że jeśli mamy program w nazwie „wegetariański”, to nie można dopasować diety pod siebie. Można a nawet trzeba! To ma być sposób żywienia, styl życia i nauka zdrowych nawyków, które jak bardzo byśmy sobie życzyły z Madzią, zostaną z Wami już na stałe! My uwielbiamy posiłki wegetariańskie. W tym etapie nadal mamy cztery posiłki: jeden koktajl i trzy stałe. Różnorodne, smaczne, proste w przygotowaniu i doskonale zbilansowane. Ten ostatni etap występuje w dwóch wersjach kalorycznych 1500 i 2000 kcal.

Poza przepisami z góry ustalonymi w planie żywieniowym, posiadamy darmową bazę przepisów na naszej stronie, w zakładce PRZEPISY, które są także podzielone na podrozdziały tematycznie i jest tam również zakładka SIRT.  Ja jestem ogromną fanką diety SIRT, oczywiście jako wieloletni użytkownik urządzenia Thermomix, nie wyobrażam sobie gotować już inaczej! Moje dzieciaki, które także mają niewielkie problemy z nietolerancją pokarmową czy atopowe zapalenie skóry, wynikające u nich właśnie ze spożycia alergenów, zajadają się sirtuinowymi obiadami, czy koktajlami od kilku lat.

Czym wspomagam dietę sirtuinową?

sok z selera

Dodam, że moim kolejny nawykiem towarzyszącym mi przy diecie SIRT i nie tylko od ponad roku, stał się sok z selera naciowego, po przebudzeniu, na czczo pije dużą szklankę. Madzia też jest od niego uzależniona :) O jego właściwościach pisałyśmy już posty, jest genialnym lekarstwem na wiele schorzeń. W moim przypadku, pokonał leki, antybiotyki oraz maści w schorzeniu trądziku hormonalnego. Uleczył moją skórę, kiedy nic innego nie działało! Sok wyciskam co rano w wyciskarce wolnoobrotowej lub korzystam z naszego cateringu Food Harmony Catering. Regularne picie tego cuda, wyleczyło moją skórę i poprawiło trawienie. Spróbujcie, gwarantuję sukces na wielu płaszczyznach zdrowia!

Podsumowując, to jak wygląda dieta sirt food w praktyce to jedno, lecz chciałabym dodać jeszcze, że właściwe żywienie, czy to osób zdrowych, czy tym bardziej osób ze schorzeniami, od problemów tarczycowych, po nietolerancje pokarmowe i zaburzenia gospodarki insulinowej i cukrowej, to jest z moich obserwacji jakieś 70-80% sukcesu w walce o zdrowie. Kolejnym punktem w naszej codzienności powinna być regularna, choćby minimalna aktywność fizyczna. Ruch sprawia, że poprawia się perystaltyka jelit, zwiększa praca metabolizmu, nasz organizm jest lepiej dotleniony co poprawia pracę wszystkich narządów. Zwiększa się także motywacja do dalszych zmian, żywienia….należy pamiętać, że nie przypadkiem jelita zostały nazwane przez naukowców naszym drugim mózgiem! Ja, jako osoba od wielu lat pracująca z ludźmi nie tylko żywieniowo ale i aktywnie ruchowo, w głównej mierze w formie zajęć grupowych z kobietami, wiem, że właśnie ten aktywny tryb życia poprawia stan organizmu nie tylko fizycznie, ale też daje nam spokojniejszą głowę oraz wspomnianą już motywację!

Kolejnym, ostatnim z tych najważniejszych punktów na mojej liście jest REGENERACJA! Tutaj już każdy musi sam odpowiedzieć sobie na pytanie, ile godzin snu, czy odpoczynku jest dla niego optymalnym, natomiast pamiętajcie, że tylko wypoczęty organizm może być kompatybilny z naszym codziennym trybem życia i sposobem żywienia, tak, aby efekty były widoczne! Stres ma tutaj też ogromne znaczenie, dlatego pomyślcie o tym i znajdźcie dla Siebie codziennie chwilke na wytchnienie, złapanie oddechu i wyciszenie. 

PAKIET DIET SIRTFOOD - KUP TERAZ 

MOJE EFEKTY po 3 tygodniach diety SIRTFOOD!

Moje efekty po programie Sirtfood za każdym razem są inne. Po pierwszej przygodzie z dietą startowałam z wysokiej jak na mnie wagi, stąd po wszystkich etapach, czyli po trzech tygodniach, mój spadek wskazywał na około 6,5 kg mniej, lecz należy pamiętać, że waga to żaden wyznacznik. Ja jestem typem osoby, która mocno zatrzymuje wodę w organizmie, w zależności od dnia cyklu, czy pory roku, więc w pierwszej kolejności to właśnie woda ze mnie „schodzi”. Natomiast co jest dla mnie tym wyznacznikiem? Samopoczucie! Brak wzdętego, ciężkiego brzucha oraz problemów jelitowych, przelewania i uczucia ciągłego głodu. Jest to zdecydowanie mój ulubiony sposób żywienia po którym czuję się fantastycznie! Pokochało go juz tysiące z Was, zerknijcie na Wasze opinie TUTAJ. 

Ania Thermodieta

 
Zachęcam Was do wypróbowania, można zacząć od dowolnego etapu, nie ma to znaczenia! Jeśli pokochacie SIRT tak jak ja, będziecie wracać co jakiś czas, a wiele posiłków zostanie z Wami na stałe!

Czekam na Wasze relacje i opinie!
Ania - Wasz dietetyk w Thermodieta.pl :)

 

Udostępnij: facebook tweeter envelope
komentarz
komentarz
Thermodieta2022-06-17 08:11:53
Witaj, dokładnie tak, możesz dokładać porcje śmiało! Nie widzę przeszkód aby przygotowywać smoothie rano, one nie tracą swoich wartości natomiast teraz w sezonie letnim muszą być przechowywane w lodówce! Pozdrawiam serdecznie!
komentarz
Ewelina2022-06-16 22:11:17
W etapie I piszecie: "Zawsze robię podwójne porcje koktajli w początkowym etapie, ponieważ ilość tutaj nie ma większego znaczenia, tak jak konkretne produkty (...)" czyli jak jedna porcja koktajlu to za mało, można zrobić więcej?;) Czy wszystkie koktajle do diety SIRT mogę zrobić każdego dnia rano? Nie stracą na swoich wartościach?
Produkt został dodany do koszyka!
kosyzkprzejdź do koszykaarrow wróć do sklepuarrow
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Cookies. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
arrow