Słodkie inspiracje na DZIEŃ DZIECKA - zdrowe i pyszne

data06 czerwiec 2020
Słodkie inspiracje na DZIEŃ DZIECKA - zdrowe i pyszne

Ulubiony dzień w roku wszystkich dzieciaków :) Oprócz prezentów, które pewnie zorganizujemy możemy przygotować też coś pysznego i zdrowego, aby umilić jeszcze bardziej ten dzień naszym pociechom. Mam kilka sprawdzonych propozycji i zapraszam do zabawy :) Te przepisy możemy przygotować sami i podać jako niespodzianka, jak również możemy zrobić je razem z dzieciakami i będzie przy tym na pewno sporo zabawy i przy okazji wspólnie spędzony czas.

Zdrowe odżywianie dzieci to często nie łatwy temat. Sama jestem mamą dwójki chłopaków i wiem jak czasem muszę się nagimnastykować, żeby zjedli coś zdrowego, zwłaszcza młodszy niejadek :) Ale powiem wam że ładnie udekorowana kanapka, owsianka czy fit deserek naprawdę mogą sprawić cuda.

Na moim blogu znajdziecie dużo przepisów dla alergików - bez glutenu, nabiału i cukru, także mam nadzieję że każdy znajdzie tu coś dla siebie :) Więcej pyszności znajdziecie też w zbiorze 25 ZDROWYCH DESERÓW NA THERMOMIX. Są tu pyszne musy, muffinki, kulki mocy, ciasta, ciasteczka, najlepsza domowa nutella i desery w kubeczkach.

Poniżej moje ulubione sprawdzone propozycje dla dzieci. Tak naprawdę większość moich przepisów testują dzieciaki zanim je opublikuję :)

OWSIANE MUFFINKI Z BORÓWKAMI

Muffinki dobre na każdą okazję. Możemy je podać na śniadanie lub deser. Idealne na wynos, na piknik i co najlepsze możemy je mrozić. Po wyjęciu z zamrażarki i odczekaniu około 20 minut są gotowe i pyszne do spożycia. Dzieciaki lubią muffinki a ta zdrowa wersja na pewno przypadnie im do gustu :)

 GOFRY ORKISZOWO RYŻOWE

No bo kto nie lubi gofrów! To jest jedno ze śniadań na których widok dzieciaki od razu się uśmiechają :) Ja chyba też :) Pyszne i chrupiące, szybkie do przygotowania. Możemy podać je z kremem nutella, przepis poniżej lub domowym dżemem, musem owocowym, serkiem, owocami itp.

 

 

BANANOWY KREM NUTELLA

To smarowidło nadaje się praktycznie do wszystkiego i jest naprawdę pyszne. Przepis z mojego Food Harmony Catering :) Możemy go użyć do gofrów, kanapek, naleśników, tostów, ciast, muffinek. Cokolwiek nim posmarujemy robi się pyszne :) Zdrowa wersja Nutelli to moje ulubione odkrycie. Zapewniam Was, że jeżeli raz spróbujecie, więcej nie kupicie już sklepowej wersji. W Zdrowych deserach na Thermomix znajdziecie drugi przepis na nutellę i ten ma smak jeszcze bardziej zbliżony do oryginalnej Nutelli :)

 CZEKOLADOWA OWSIANKA

Owsianka to jedno z najzdrowszych i najbardziej pożywnych śniadań. Nie wszystkie dzieci można do niej przekonać, ale czekoladowa wersja naprawdę działa :) Przy odrobinie dekoracji i fantazji efekt gwarantowany :) Thermomix idealnie sprawdza się do przygotowania owsianek. 6 minut i śniadanie gotowe. Dla zapracowanych mam, przepis idealny :)

 

SORBET Z OWOCÓW LEŚNYCH Z PORZECZKAMI

Lody to zawsze sprawdzony sposób na prezent. Ten prosty przepis możemy wykonać na swój sposób dodając ulubione mrożone owoce lub te, które akurat mamy pod ręką. Banan nadaje kremowej konsystencji i w ten prosty sposób mamy 2 składnikowe, wegańskie zdrowe lody na Thermomix.

POWER BATONY BEZ PIECZENIA

Batony muesli, bez glutenu, bez pieczenia - zdrowe, dla alergików. Na bazie suszonych moreli, płatków owsianych, pestek dyni, amarantusa ekspandowanego. Bez cukru - z miodem :) Takie przepisy uwielbiam - proste, pyszne, pełnowartościowe i na każdą okazję. Wyglądają naprawdę pięknie i można je zjeść oczami :)

 

 

CIASTO MARCHEWKOWE - BEZGLUTENOWE

Proste ciasto na Thermomix. Klasyk pewnie w każdym domu. U mnie wersja bezglutenowa z mąką gryczaną i płatkami owsianymi. W swoich przepisach, zwłaszcza tych, które chcę zaserwować dzieciakom, zawsze staram przemycić coś zdrowego. Do wszystkich przepisów jako zamiennika cukru używam: ksylitol, erytrol, miód, daktyle, syrop klonowy, banany :)

SMOOTHIE MELONOWO-TRUSKAWKOWE Z CHIA

I na koniec dwie propozycje na zdrowe koktajle, które śmiało możemy przygotować dla dzieci. Koktajle to jeden z najprostszych sposobów na przemycenie w diecie zdrowych składników i superfoods. Do smoothie dodaje chia, siemię lniane, acerolę, jagody goji, natkę pietruszki, szpinak, płatki owsiane itp. W niedużych ilościach sa niewyczuwalne dla dzieci, a jednak są :)

SMOOTHIE MARCHEWKOWO-POMARAŃCZOWE

Domowy Kubuś to zawsze sprawdzony koktajl. Możemy dodać do niego morele, brzoskwinie, maliny, truskawki i zawsze wyjdzie pyszny.

 

 

KOLOROWY POCIĄG NIESPODZIANKA :)

Na koniec pociąg z warzyw jako inspiracja do wspólnej zabawy z dzieciakami. Wagoniki możemy wypełnić ulubionymi warzywami i owocami :)

Wszystkim dzieciakom życzymy zdrowia, mnóstwo uśmiechu i jeszcze więcej radości :)

Team Thermodieta :)

Udostępnij: facebook tweeter envelope
Drukujdrukuj
komentarz
Koszyk został zaktualizowany
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Cookies. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij