PREMIERA DIETA WEGETARIAŃSKA

Makaron chiński z warzywami i marynowanym imbirem - obiad w 12 min na Thermomix

Makaron chiński z warzywami i marynowanym imbirem - obiad w 12 min na Thermomix

Takie dania mogłabym jeść codziennie. Kuchnia azjatycka to zdecydowanie moja ulubiona i najczęściej ląduje na obiad lub kolację w moim domu. Uwielbiam smak imbiru połączony z chili, czosnkiem i limonką. Przy użyciu Thermomix możemy przygotować danie niczym w restauracji - a moim zdaniem i lepsze :) i to w nie więcej niż 15 minut.

Taki makaron możecie przygotować z warzywami które lubicie i które akurat macie w lodówce. Kluczem jest tu krótki czas duszenia warzyw, aby pozostały chrupkie. Chcę was zachęcić w tym wpisem do kuchni wegetariańskiej, ma ona same korzyści i może być równie smaczna, a nawet i smaczniejsza od dań z mięsem :) Dieta wegetariańska poprawia funkcjonowanie organizmu, zwiększa odporności i ja wskazują badania, wegetarianie żyją dłużej i mniej chorują. Ma też istotny wpływ na zmniejszenie występowania chorób nowotworowych.

Polecam włączenie do swojej kuchni więcej dań wegetariańskich, których na tym blogu jest zdecydowanie najwięcej. Zerknijcie na przepis na najlepszy falafel lub sałatkę z batatami i pysznym sosem serowym bez sera :)

Więcej przepisów wege znajdziecie w naszej diecie na Thermomix: DETOX JAGLANY - wegański jadłospis bez glutenu, nabiału i cukru. 

To może Cię zainteresować!

Znasz inne nasze wegetariańskie przepisy na blogu?
DANIA WEGETARIAŃSKIE

Znajdziesz też u nas gotowy plan żywienia na tydzień - wszystko w wersji WEGE bez glutenu/nabiału/cukru 
w dwóch wersjach kalorycznych 
DIETA WEGE 1500 kcal
DIETA WEGE 2000 kcal

Po więcej naszych diet zapraszamy TUTAJ 

porcja12 min
porcja2

Składniki:

Imbir korzeń - 20 g
Czosnek - 3 ząbki (15 g)
Papryczka chili - 10 g
Olej kokosowy - 10
Marchew - 100 g
Papryka czerwona - 90 g
Por - 40 g
Imbir marynowany - wedle uznania
Kolendra świeża/ cebulka dymka - 1 garść.

Przygotowanie

  1. Do naczynia miksującego przekładamy orzechy, rozdrabniamy 3 s/ obr. 5. Przekładamy do miseczki.
  2. Do naczynia miksującego przekładamy obrany imbir, czosnek i papryczkę chili bez pestek. Rozdrabniamy 5 s/ obr. 5. Zgarniamy kopystką na dno naczynia miksującego.
  3. Dodajemy olej kokosowy. Dusimy 4 min/ 120°C/ obr. 1
  4. W międzyczasie do garnka wlewamy wodę i zagotowujemy. Dodajemy makaron i gotujemy al dente zgodnie z instrukcją na opakowaniu (ok. 4 min). Odcedzamy w koszyczku.
  5. Marchew obieramy i kroimy na 2-3 cm słupki, paprykę kroimy w większą kostkę, pora przekrawamy wzdłuż i następnie po skosie w kawałki szerokości 1 cm.
  6. Do naczynia miksującego dodajemy warzywa, sos sojowy, miód i olej sezamowy. Dusimy 4 min/ 100°C/ obr. wsteczne 0,5.
  7. Dodajemy makaron ryżowy, dusimy 1 min/ 100°C/ obr. wsteczne 1. Na koniec mieszamy kopystką, aby wszystkie składniki złączyły się z sosem.
  8. Przekładamy do miseczek, posypujemy orzeszkami, ozdabiamy marynowanym imbirem i świeżą kolendrą.

Proste i pyszne. Smacznego :)

Udostępnij: facebook tweeter envelope
Drukujdrukuj
komentarz
komentarz
Thermodieta 2021-04-23 15:23:19
Witaj :) Na blogu nie podajemy kalorii, takie informacje znajdziesz tylko w naszych dietach na Thermomix. Pozdrawiam :)
komentarz
Anka2021-04-23 09:50:45
A gdzie mogę znaleźć kaloryczność?
komentarz
Thermodieta2020-12-15 16:14:06
Wystarczy 10 g. Dziękujemy za komentarz :)
komentarz
Grazyna 2020-12-05 14:13:05
Witam .Przepis bardzo mi sie podoba i wlasnie utknelam bo nie wiem ile dac tego oleju kokosowego.pozdrawiam.
Produkt został dodany do koszyka!
kosyzkprzejdź do koszykaarrow wróć do sklepuarrow
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Cookies. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
arrow