Jednodniowy darmowy jadłospis - post warzywno-owocowy na Thermomix

data28 lipiec 2020
Jednodniowy darmowy jadłospis - post warzywno-owocowy na Thermomix

W końcu pojawił się post warzywno-owocowy na Thermomix. Z waszych informacji i zapytań to dieta którą mnóstwo z Was była zainteresowana i otrzymaliśmy najwiećej próśb o przygotowanie takiego przykładnowego jadłospisu. Dieta jest już w naszym sklepie :)  Cieszę się ogromnie ponieważ uwielbiam diety oczyszczające, a sam post warzywno-owocowy stosuję zazwyczaj 1 raz w roku. Testowałam dla Was wiele przepisów i wybrałam te, które najbardziej mi smakowały, a przy tym były łatwe w przygotowaniu w Thermomix lub z jego częściowym użyciem. Mój post poprzedziłam 7-dniowym DETOXEM JAGLANYM, który polecam przed rozpoczęciem diety.  Efekty są znakomite. Mnóstwo energii, lepsze sampopczucie, lepszy sen, piękna cera, brak celulitu;) i przy okazji kilka kg w dół. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą  TUTAJ.

Jak wygląda post warzywno-owocowy na THERMOMIX?

  • Nasze diety są to diety on line do których po zakupie otrzymujesz dostęp na Swoim koncie po zalogowaniu na 1000 dni.
  • Po zakupie otrzymujesz dostęp do diety on line, listę zakupów i menu do pobrania oraz do druku, a także zniżkę w sklepie Ekochatka na zakup części suchych produktów.
  • 7 dniowy plan posiłków warzywno-owocowych
  • Kaloryczność 500-600 kcal/ dzień
  • 4 posiłki dziennie, czasem dwudaniowe plus zakwas buraczany i napoje
  • Część z nich powtarza się na 2 dni dla ułatwienia organizacji i zaoszczędzenia czasu
  • Pyszne i proste przepisy na Thermomix
  • W większości przepisy są całkowicie przystosowane na Thermomix, ale w diecie też okazjonalnie używamy piekarnika, garnków, deski do krojeniu, miski do mieszania etc.

Sprawdź poniżej nasz przykładowy jednodniowy jadłospis. W razie pytań jesteśmy zawsze do dyspozycji.

Zapraszamy również do dołączenia do naszej grupy na Facebooku –  Thermodieta- duiety na Thermomix W grupie moc! :)

 

START DNIA: Filiżanka zakwasu buraczanego + herbata z rumianku z cytryną.

ŚNIADANIE: Surówka z pomidorów papryki, ogórka kiszonego i kurkumy

 

Wskazówka: 

  1. Zakwas buraczany możemy wzbogacić ząbkiem czosnku przeciśniętego przez praskę.

Czas przygotowania: 1 min 

Kcal: 135  | B: 1,7 g    | T: 0,6 g    | W: 23,7 g

Składniki (1 porcja):

  • Pomidor – 130 g
  • Papryka czerwona – 150 g
  • Ogórek małosolny –150 g
  • Cytryna – 1/4 sztuki (20 g)
  • Kurkuma - 1/2 łyżeczki
  • Sól ziołowa – 1/2 łyżeczki

Przygotowanie:

  1. Do naczynia miksującego przekładamy warzywa pokrojone na kawałki, wyciskamy sok z cytryny, dodajemy przyprawy. Rozdrabniamy 5 s/ obr. 5.

  


 

II ŚNIADANIE: Lemoniada z grejpfruta i mięty

 

Czas przygotowania: 1 min

Kcal: 99   | B: 1,7 g     | T: 0,6 g    | W: 21,7 glemoniada_z_grejpfruta_thermomix

Składniki na lemoniadę (1 porcja):

  • Grejpfrut czerwony (obrany) – 250 g
  • Mięta świeża – 3-4 listki
  • Limonka – 1/2 sztuki (25 g)
  • Kostki lodu – 7-8 sztuk

Przygotowanie:

  1. Grejpfruta filetujemy (obieramy przy pomocy noża usuwając białe części - one nadają goryczy).
  2. Przekładamy do naczynia miksującego.
  3. Dodajemy kostki lodu, miętę i sok wyciśnięty z limonki. Miksujemy 20 s/ obr. 10.
  4. Przelewamy do szklanki, możemy dodać kilka kostek lodu.

 


 

OBIAD: Carpaccio z buraka z pieprzem cytrynowym i  musem z selera

Czas przygotowania: 30 min

Kcal: 128    | B: 4,8 g    | T: 1,1 g   | W: 24,9 g

Składniki (1 porcja):

  • Buraki (obrane) – 150 g
  • Seler (obrany) – 60 g
  • Gałka muszkatołowa – 2-3 szczypty
  • Jabłko – 85 g
  • Kiełki (lucerny/ brokuła) – 1 łyżka
  • Cytryna – 1/4 sztuki – 20 g
  • Pieprz cytrynowy – 2-3 szczypty 

Przygotowanie:

  1. Burak kroimy na cienkie plasterki, seler w drobną kostkę.
  2. Do naczynia miksującego wlewamy 500 ml wody, zakładamy Varomę. W dolnej części umieszczamy buraki w plastrach, w górnej seler. Gotujemy na parze 25 min/ Varoma/ obr. 1.
  3. Ściągamy Varomę,  Wylewamy wodę.
  4. Do naczynia miksującego przekładamy seler, miksujemy 3 s/ obr. 6. Dodajemy 50 ml wody, gałkę muszkatołową i sól. Miksujemy ponownie 2-3 s/ obr. 10. Ponieważ ilość selera jest mała, powtarzamy czynność 4-5 razy aż do uzyskania w miarę gładkiej konsystencji. W razie potrzeby dodajemy trochę więcej wody.
  5. Buraki układamy na talerzu, jabłko kroimy w plasterki i przekładamy na zmianę z burakiem. Posypujemy kiełkami, skrapiamy cytryną .
  6. Obok wykładamy mus z selera. Całość przyprawiamy pieprzem cytrynowym.

carpaccio_z_buraka_na_thermomix

 


 

KOLACJA: Prosty krem brokułowo-cebulowy + kanapeczki z kalarepy

 

Wskazówka:

  1. Drugą połowę zupy wykorzystujemy jutro na obiad.
  2. Kanapeczki z kalarepy są świetną i szybką przekąską, która idealnie nadaje się w momentach kryzysowych diety. Możemy je śmiało dodać do jadłospisu w kolejnych dniach, kiedy poczujecie głód.

Czas przygotowania:  22 min

Kcal: 140   | B: 11,5 g     | T: 1,8 g   | W: 19,7 g

Składniki na krem brokułowo-cebulowy (2 porcje) :

  • Cebula – 250 g
  • Brokuł – 370 g
  • Woda – 600 g
  • Sól himalajska – 1 łyżeczka (5 g)
  • Czosnek – 1 ząbek – 5 g
  • Natka pietruszki – 1 łyżka

Przygotowanie:

  1. Do naczynia miksującego przekładamy obraną cebulę pokrojoną na ćwiartki, rozdrabniamy 3 s/ obr. 5.
  2. Dodajemy różyczki brokułu, wodę i sól himalajską. Gotujemy 20 min/ 100°C/ obr. 1.
  3. Dodajemy ząbek czosnku. Miksujemy 30 s/ obr. 10.
  4. Podajemy posypane natką pietruszki.

Składniki na kanapeczki z kalarepy (1 porcja):kanapeczki_z_cukini_dieta_dr_dabrowskiej

  1. Kalarepa – 120 g
  2. Pomidor – 80 g
  3. Kiełki (lucerny/brokuła) – 1 łyżka (10 g)
  4. Sól himalajska lub sól czarna – do smaku

Przygotowanie:

  1. Kalarepę obieramy i kroimy na 0,5 cm plastry.
  2. Na plaster kalarepy kładziemy plaster pomidora, posypujemy kiełkami i solą.

 

Podsumowanie dnia:

Energia [kcal]

Białko [g]

Tłuszcz [g]

Węglowodany ogółem [g]

502

25,0

4,8 g

90,0

 WAŻNE: Dieta ma charakter jedynie informacyjny i nie może być traktowana jako porada medyczna ani zastępować konsultacji lekarskiej. Potrzeby żywieniowe poszczególnych osób są różne i zależą od wieku, płci, zdrowia i dotychczasowego stylu odżywiania. Dieta nie uwzględnia indywidualnych predyspozycji, problemów zdrowotnych, zapotrzebowania czy nietolerancji pokarmowych. Pamiętajcie więc o konieczności monitorowania badań i opiece lekarza.

Pełny 7-dniowy jadłospis postu warzywno-owocowego znajdziesz w naszym sklepie TUTAJ.

Smacznego!

Magda i Kasia :)

Jeżlei nie masz czasu gotować post warzywno-owocowy możesz zamówić w naszym Cateringu Dietetycznym Food Harmony. Zestaw świeżych i gotowych posiłków warzywno-owocowych dojedzie prosto pod Twoje drzwi :) Ofertę znajdziesz TUTAj.

82370695_464086324501375_4339345603931668480_n_1

Udostępnij: facebook tweeter envelope
Drukujdrukuj
komentarz
Koszyk został zaktualizowany
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Cookies. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij