Dieta INDYWIDUALNA na Thermomix

Chleb czosnkowy Thermomix

Chleb czosnkowy Thermomix
banner

Chleb czosnkowy Thermomix

Chleb czosnkowy zazwyczaj kojarzy nam się z białą, pszenną bagietką, wypełnioną masłem i czosnkiem ( często z proszku). Nie brzmi to zbyt zdrowo prawda? ALE nie musisz odmawiać sobie chleba czosnkowego, kiedy jesteś na diecie keto, bezglutenowej, czy bez nabiału. Wystarczy, że zrobisz mój przepis na chleb czosnkowy Thermomix. 

Chleb czosnkowy dla osób na diecie Keto, Paleo, z niskim IG, Bezglutenowej - migdałowy, z siemieniem lnianym, czosnkiem i rozmarynem - bez glutenu, bez nabiału - przepis na Thermomix :) Taki chleb czosnkowy zrobiony w Thermomix jest mega prosty i szybki. Ten chleb czosnkowy dostarczy Ci mnóstwo wartości odżywczych, zdrowych tłuszczy a przy tym idealnie nadaje się na śniadanie, imprezę, czy przekąskę do pracy. 

Jest też świetny dla osób zmagających się z chorobami autoimmunologicznymi w tym Hashimoto. 

Dieta Keto to jeden z tematów o które cały czas pytacie, także na pewno będzie więcej przepisów na Thermomix. W sklepie znajdziecie również dietę Keto - 14 dniowy jadłospis na Thermomix. A ten chlebek koniecznie spróbujcie, jest pyszny i prosty w przygotowaniu. Thermomix sprawdza się idealnie przy wykonywaniu wszelkich wypieków, świetnie mieli ziarna i orzechy na mąkę i idealnie wyrabia ciasto.

WSKAZÓWKA:

  1. W przepisie możemy użyć gotową mąkę migdałową zamiast całych migdałów - chlebek wyjdzie jaśniejszy i delikatniejszy
  2. Rozmaryn może być świeży lub suszony
  3. Chlebek idealnie sprawdza się jako śniadanie, podwieczorek lub przekąska do szkoły czy pracy
  4. Idealnie smakuje z pastą z awokado i jajek

 

porcja2 min
porcja16

Składniki:

Migdały - 200 g
Siemię lniane - 30 g
Jaja kurze - 4 szt
Mleko migdałowe - 100 ml
Czosnek - 3 ząbki (15 g)
Oliwa z oliwek - 20 ml
Sok z cytryny - 1 łyżka
Soda oczyszczona - 1 łyżeczka (5 g)
Sól himalajska - 1 łyżeczka (5 g)
Rozmaryn świeży lub suszony - 2 łyżeczki

Przygotowanie

  1. Piekarnik rozgrzewamy do 180°C
  2. Do naczynia miksującego przekładamy migdały i siemię lniane. Mielimy 10 s/obr. 10. Zgarniamy kopystką ze ścianek, mielimy 6 s/ obr. 10.
  3. Dodajemy czosnek przeciśniety przez praskę i resztę składników oprócz rozmarynu. Mieszamy 30 s/obr. 6.
  4. Dodajemy rozmaryn, mieszamy 20 s/ obr. wsteczne 2.
  5. Foremkę do chleba (24 cm x 11 cm) wykładamy papierem do pieczenia.
  6. Przelewamy masę. Pieczemy przez 30-35 minut.
  7. Czekamy do całkowitego wystygnięcia zanim zaczniemy kroić chlebek na kanapki.
Udostępnij: facebook tweeter envelope
komentarz
komentarz
Thermodieta2024-02-20 14:55:04
Tak :)
komentarz
Kasia2024-02-20 08:24:56
Czy można zamiast mleka migdałowego użyć zwykłe?
komentarz
Thermodieta2023-07-28 14:38:17
180C - zerknij do pierwszego punktu przygotowania :)
komentarz
Angelika2023-07-27 20:54:02
Witam jaka temperatura pieczenia ☺️
komentarz
Kasia2023-04-14 10:59:22
Dziekuje:) dodałam 2 łyżeczki skrobii ziemniaczanej i chlebek jest pyszny!:) a czy mogłabym nie dodawac sody? albo dodac zamiast sody wode gazowana? jesli tak to w jakiej proporcji? juz iecej nie zawracam glowy z pytaniami:D
komentarz
Thermodieta2023-04-06 12:28:40
Siemię na babkę jajowatą czy płesznik możesz zamienić :) myślę że jak pominiesz siemię też powinno wyjść, lub dodaj w zamian 2 łyżeczki skrobi np. ziemniaczanej :)
komentarz
Kasia2023-04-06 11:37:20
Jeju, chodziło mi o siemię lniane:) siemię zamieniłam na babkę jajowata, ale ma drobne nasionka i niestety mi nie sprzyja. A całkowicie można to pominąć? (Przez przypadek zadałam chyba pytanie o pominięcie siemienia w przepisie na chleb gryczany????)
komentarz
Thermodieta2023-04-06 11:21:16
W tym przepisie nie ma babki jajowatej :) Możesz zawsze spróbować zamienić i zobacz efekt, ja zazwyczaj używam łusek babki jajowatej :)
komentarz
Kasia2023-04-05 17:55:01
Chlebek pieke już 3 razyb:) jest super. Czy mogę zastąpić babkę jajowata np babka plesznik? W babce jajoqatej są nasiona, a przy moich jelitach niestaty niewskazane:(
komentarz
Thermodieta2023-04-03 18:06:30
Myślę, że tak, możesz pominąć, albo dodać jakieś inne przyprawy jakie lubisz :)
komentarz
Ola2023-04-03 10:54:40
Czy mogę zrezygnować z czosnku? Czy musi być coś w zamian?
komentarz
Thermodieta2023-03-23 12:40:46
Po upieczeniu chlebek może być wilgotny i miękki, przed pokrojeniem musi całkowicie wystygnąć. Masa jest gęsta, ale nie zwarta jak przy tradycyjnych chlebach :)
komentarz
Kasia2023-03-22 19:41:30
Czy chlebek ma być wilgotny po upieczeniu? Czy masa na chleb powinna być płynna czy gęsta?
komentarz
Thermodieta2023-03-12 16:29:39
Tak, pewnie :)
komentarz
Ania2023-03-11 18:20:31
Czy zamiast sody można użyć proszek ? Zrobilam chlebek ale czułam strasznie zapach sody :-(
komentarz
Thermodieta2021-05-03 09:03:17
Witaj, można spróbować, choć nie jestem pewna czy migdaly zmielą się wtedy idealnie na mąke, czosnek jest mokry :) Dodałam do przepisu aby przecisnąc go przez praskę, gdyż tak na pewno jest ok. Spróbuje Twoją wersję, bo ułatwia ona przepis, co jest bardzo ważne w kuchni :) dziękuję za komentarz :)
komentarz
Mariusz 2021-05-02 17:10:26
Czy nie lepiej by było najpierw zmielić w naczyniu czosnek? Np razem z migałami.
komentarz
Thermodieta2021-03-03 21:33:19
Ten na zdjęciu jest z migdałów w skórce, ale wyjdzie też z blanszowanych :)
komentarz
Kasia2021-03-02 10:17:00
Migdały w skórce czy blanszowane?
komentarz
Thermodieta2020-12-30 08:51:38
Keto chlebki tez można zrobić z mąki kokosowej, ale na pewno w innych proporcjach niż w tym przepisie. I nie jestem pewna czy połączenie kokos-czosnek- rozmaryn będzie smaczne :) zazwyczaj na mące kokosowej wychodzą chlebki z delikatna słodyczą.
komentarz
Asia2020-12-28 19:32:28
Czy można użyć mąki kokosowej zamiast migdałowej ?
Produkt został dodany do koszyka!
kosyzkprzejdź do koszykaarrow wróć do sklepuarrow
arrow